Thursday, April 13, 2017

Vylet na motorce

Již několik dnů si užíváme na malebném ostrově Phu  Quock.
Neni to poprvé , co jsme sem přijeli.  Ale je to poprvé,  co jsme se rozhodli vyrazit po ostrově na motorce .
Přece  jen je to odvážné  rozhodnutí. Ráno si jdeme půjčit motorku.  Slečna  nam krásný červený stroj ukazuje.  Ja se tvářím dost vyplasené.  Standa asi také  nevypadá moc sebejiste.  Divenka se na nej dlouze zkoumave zadivala a pta se. Uz jsi na tom někdy jel. Standa se ani nezardi a souka ze sebe . No loni .
Moc nam nevěří a motorku nam přece jen svěřuje.
Vyrážíme.  Neujedeme ani 50 m a Standa rázně  najizdi na chodník.  Mladenec jehož  směrem se ritime nevěřícně uskakuje.
Ufff minuli jsme ho. Vyjizdime na hlavni cestu . Tachometr ukazuje rychlost jako bychom  stali.  Standa projevuje radost malého  kluka a přidává na rychlosti. Tachometr se ani nehnul . Ze Standy cisi detska radost . Ja se hruzou zmensuji . Vse jde krásné , cesta je poloprazdna . Ufff kruhovy objezd . Standa nepribrzdi . Motorku nakloni a ja se nahnu na druhou stranu . Jedeme rovne do oblouku . Standa rve něco  ve smyslu , že  ho chci zabít.  Ja namitam . Vzdyt ridis ty . Dalsi kruhový oblouk uz jede pomalu a syčí  něco  v tom smyslu, že  nas predejde kulhava starena.
Naše první zastavení  Coconut tree prison .

Misto strašně smutné historie. Kde byli mučení vezni nejdrive za francouzske okuoace pozdeji za vietnamské  války.  Strašně  smutné  memento lidske zrudnosti odehrávající  v nedavne minulosti avšak praktikami pripominajici hluboky středověk.
Prošli  jsme rychle  a chceme jet dále.  Nasedneme na motorku. Standa otočí klíčkem a nic . Znovu a nic . Po hodne chvíli  k nam přišel mistni a ukazuje Standovi,  že musí  zvednout podstavec. Ufff motorka zaburacela a my můžeme  jet dále.  Místní  se smějí.
Naše druhé  zastavení  Sao Bai pláž.  Zde musime kus po prašné  cestě.  Standa ma smrt v očích.  Motorka poskakuje , naskakuje.  Jede pomalu.  To se mi libi a tak si nestěžuji.  Standa však  si opět  lkvi .  Ze sedim jak pytel brambor. Ze se se mnou  nedá  jen. Nechapu proč  mu vadilo, že  se naklanim dozadu.

Pláž to je opravdu krásná,  jako z pohádky.  Zlaty písek,  průzračné blankytně modré moře .Mírné vlnky omyvaji břeh . Stavnate palmy lemují pláž.  Vše je jak z krásné pohlednice. Kdyby tu nebyly odpadky , řekla  bych, že  jsem se ocitla v ráji.
Možno zde zakoupit kraby, malé žraloky . Ja se spokojuji s ledovou kávou s mlékem.  Pomalu ji pocucavam a nadechuji do sebe ten neskutečně krásný výjev.
Rozhodli jsme se vrátit a podivat se do Duong Duong . 30 km zpet nam ubiha rychle. Sice jsme se mestu chteli vyhnout. Přece  jen mistni berou červenou jen jako přátelské doporučení k zastavení a velmi rádi  jezdi v protisměru.  Na to si netroufáme. Ale je poledne ,všichni  spí.  Hrdinně vyjíždíme do ztichleho města.

Chrám  s majakem , pohled na barevné rybářské lodi. Jsem ráda,  že  jsme se sem zastavili.

Poloprázdné  cesty nam dodaly odvahu a Standa si troufl zajet i na tržiště.  Přece  jen meloun a ovoce je pohodlnější odvést na motorce  než  nest 5 km v ruce.
Kdyz jsme vratili motorku . Nadšeně  se divam do mapy ostrova a říkám.  Jeste jeden den si můžeme  pujcit motorku a jet na druhý  konec ostrova.  Standa usrkuje piva a cedi mezi zuby. Ty si vezmeš  taxika. Nejsem sebevrah