Thursday, February 16, 2017

V mém věku

Člověk si nerad připouští věk . Vždyť sám před sebou se vlastně nemění . 
Pořád je schopen dělat blbostí ,a pořád si říká vždyt´ ještě stále se umím chovat ztřestěně .
Často se smějí Standovi ,když mu začínají chodit na Floridě poutače a dopisy o výhodnosti tohoto či  onoho kolečkového křesla ,těchto či jiných naslouchadel ,Nejbrutálnějíi mi však přijde pozvánka na oběd od pohřební služby ,která nám chce vysvětlit proč zrovna u ní kremace je ta nejideálnější.
No prostě americká společnost je velmi vynalézavá ,jak člověku připomenout ,že  stárne . No kdyby si toho třeba náhodou nevšiml v zrcadle .
Ale zjistila jsem že i padesátka začíná být věkem ,kdy okolí dává najevo hele už jsi taky ve věku .
Děje se to zatím jen u lékařů . Když mi můj gynekolog vysvětloval ,že  mé potíže již mohou souviset ,řekl to velmi opatrné a citlivě, s věkem . Shovívavě  jsem se usmála . Mému gynekologovi je přes 70,co mi ten bude povídat o věku  ?
Avšak návštěva u mladé lékařky může mít za následek  těžkou depresi. 
Taková nevinná otázka ,měla jste mrtvičku ? Paní doktorko, v mém věku ? Táži  se zcela zděšeně . Pokývne mlčky hlavou a následuje věta . Prodělala jste někdy infarkt ? Mě oči  se rozšíří v širokém údivu a soukám ze sebe . Paní doktorko v mém věku ?
Zase bezeslova pokýve hlavou . Následuje otázka . Jaké prášky berete ?  Odpovídám žádné . . Mhhh ve vašem věku ?
Pořádně se na tu lékařku podívám a teď mi připadá ještě mladší než prvně . Nebo já si připadám najednou o hodně starší ?
No nějak to bude . 
Když mi v tramvaji mladík uvolnil místo... ano v prvním momentě jsem byla ráda . Kniha se ve stoje za jízdy  čte velmi špatně . Ale pak mi to došlo . V duchu  jsem se nazlobila ,v mém věku a už mne pouští sednout ?
Usměji se a říkám děkuji . Tetka jen si sednete já rád postojím. Koukám na něj . Jaká tetka ? Co si to ten nevychovanec dovoluje ?  Jak nevychovanec, vždyť mne pustil sednout ?!
Do výtahu nastupují se sousedem starousedlíkem . Je to už takový děda, nohama jen šourá . Usměje se na mne a říká na návštěvě holčičko? Ty vypádaš porad tak mladince .
Nejdřív mi to zalichotilo . Pak jsem si uvědomila ,ze to možná myslel vážně . Byl bez brýlí . 


Vystupují s výtahu nálada se mi podstatně zvedla . Už jsem zase omládla  . Jaká je to výhoda vzít si o hodně staršího manžela . Pořád pro něj zůstanu mladá :)

No comments:

Post a Comment