Monday, January 4, 2016

Sonata nasi vesnice

Jsme na cestach po nasi krasne planete  vzdaleni
nasi   floridske realite a  najednou prijde mi smska od Danka. Mami u vas je 15 policejnich aut a leta nad vami leta policejni helikoptera.
Jsem mirne zmatena, co se mohlo stat. Za chvili mi vola. Nase sousedka  Angie 50 ti leta zena, je hlavni dodavatelkou drog ve svem okrese. 
Prodava nejen sousedum, znamym a mozna i neznamym, ale take rodine a to je jadro problemu. Syn je staly odberatel ,ale nechape ze i v rodine se musi dluhy platit. Jednoho dne ji dosla trpelivost a kdyz syn neplatil vytahla na nej vzduchovku a  po kratsi vymene nazoru vystrelila. Prvni rana minula cil, ale treti , ctvrta a pata jiz zkoncila v synove bujarem tele. Kdyz vsak i pres tuhle domluvu syn se zdrahal zaplatit vytahla reznickou kudlu a jala se sve mile dite podriznout jako kralika.
To jiz nevydrzela snacha a povolala na pomoc ochrance zakona.
Danek mi vypravi tento pribeh a smeje se, nase vesnice na chvili posmutni, obyvatele sousedovic domu budu mit jidlo, ubytovani a nocleh placeno z penez danovych poplatniku.
Recnicky se ptam co je to za matku, ktera postreli sveho syna. Danek pronasi , mamko velmi starostliva. 
Neuplynuly ani dva tydny a Danek mi posila fotku jeho prostreleneho prstu. KOukam nevericne na to, mu bylo lito , ze bych ho nepostrelila, tak se postrelil sam.
Okamzite mu volam , jsem nervozni co se vlastne stalo. Danek mne uklidnuje, mami nic se nedeje, jen jsem cistil vzduchovku. Opravdu mne uklidnil a ja dekuji panu Bohu,ze ma jen vzduchovku a ne kalasnikov.
Jenze brok mu uvizl za nechtem, co ted? Lekarska pece je v Americe draha. Brok musi z prstu ven..... Standa mi bere telefon z ruky a radi , Danku vy v praci mate prece veterinare, at teda ti to vytahne on. Ja si vduchu rikam no a mozna mu da i injekci proti vztekline.
Danek k memu prekvapeni Standu posloucha .
Myslela jsem si, ze dobrodruzstvi v nasi vesnici jiz zkoncilo, ale tu mi prichazi zprava s fotkami od sousedky.
 Neverim svym ocim na fotce je dum naseho dalsiho souseda v plamenech, pod fotkou je napsano, nevolala jsem hasice, ale musela jsem to vyfotit, at z toho take neco mas.
Nas soused velky to chlap , objemny to chlap, taky rad drogy jde na to chytre, je setrivy, vari si je sam. Tato kucharska operace vsak nezustava utajena okoli, tento proces vydava velmi nelibou vuni, ktera se line do sirokeho okoli. Nas soused neni jen objemny, on je i chytry. A tak uvazuje a uvazuje jak nad situaci vyzrat a vzdy kdyz vari, pali odpadky venku pred barakem. Sice se to nesmi, ale nikdo moc neprotestuje .
Jenze behat od ohniste k baraku to je pekna drina a tak presouva ohniste blize a blize ke svemu obydli.
Jednoho dne ohen posunul az k samotnemu domu. No mel rad ohne a tak to vzal grandiozne. Na tento ohen vesnice jen tak nezapomene. A tak se nam vesnice pomalu zklidnila, ztichla a jestli to tak bude pokracovat, ja za chvili nebudu mit o cem psat .

No comments:

Post a Comment