Wednesday, January 20, 2016

Kam poletíš? Jinam než chceš

Je to mnoho let zpátky, kdy jsme se rozhodli na letní prázdniny letět do Čech.
I začali jsme hledat letenky. V te době díky mé antipatii k počítačům jsme byli odkázáni pouze na telefon.
A k velké antipatií Standy k telefónu , jsem chodila volat do nedaleké telefonní budky.
Venku je horko, ja stojím u budky a trpělivě vytacim jedno číslo za druhým ve snaze dostat co nejlepší cenu.
Už jsem zmozena horkem, mam plno přibližně stejných cen . Rikam si , ještě jedno číslo a jestli se to Standovi nebude líbit at si to obvolava sám.
Na druhem konci se ozve příjemný mlady mužský hlas. Pta se mne a kam to chceš letět. Již téměř bez zajmu mu říkám do Prahy .
Chvili čekám, když se na druhém konci ozvalo , bude to 240 dolaru zpáteční let. Nevěřím svým uším. Letenky se pohybuji okolo 700 dolarů. Jasam mám štěstí!!!!
Nadšeně ze sebe vyhrknu, to beru. Hlas na druhém konci mi říká spojeni . Počkat zde neco nesedí, přece jen celkem nemožné dostat se z Orlanda do Prahy za 4 hodiny. To ani z New Yourku přímým letem .
Tak se ujišťují jste si jistý, dobou letu ? Přece jen let do Evropy pres oceán něco trva.
Pán se zarazí a říká já se podívám. Pak mi vítězslavne oznamuje. Ta Praha je v Pensylvanii. No to je hezké, cena , délka letu, ale co tam budu dva mesice dělat?
Zkouším to jinak. A let do Evropy nemáte? Hlas chvili mlčí. Pak se mne nejistě táže. Znáte kód letiště?
Nadechnu se hlasem pysneho školáka ze sebe vyhrknu. PRG.  Na druhem konci zavládne ticho,které po chvili přeruší nejistý hlas. Máte tam jiné letiště? To začíná být zajímavé. Rychle odpovídám Amsterdam, kód AMS.  Pán prerusuje další chvilku, která se podoboda bobriku mlčení. Máte tam nějaké větší letiště? Ano Frankfurt , odpovídám . Jen mi neni jasné proč tak frekventované letiště jako Amsterdam nemůže najít. Jsem již zmozena zarem floridského slunce. Nejraději bych hovor ukončila, ale zvědavost co z toho pána vypadne mi nedá. Po chvili se rozpačitě ptá. Mohla by jste letět treba nekam jinam ? Nu mohla, jestli mu dela problém najit let na největší evropské letiště, budu muset být flexibilnější. Unaveně pronasim, Varšava. Už nedoufám , že se pánovi podaří najit jakýkoliv let. Pot mi štěká z čela,přemýšlím, že tu srandu vzdám a půjdu se zchladit domů. Mé premitani přeruší otázka. Prosim Vás a jake je hlavní město Varšavy?
Tak ,tak nadějně vypadala letenka za $240 dolarů :))

1 comment: